۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۵۹۹۹۰۲
گزارش رسا؛

دست رد مالزی به سینه ورزشکاران اسرائیلی | «نه به عادی سازی روابط»

دست رد مالزی به سینه ورزشکاران اسرائیلی | «نه به عادی سازی روابط»
مالزی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و ابراز تاسف از حمایت کشورهای غربی از این رژیم تاکید کرد که بخشی از پروژه عادی سازی روابط با اسرائیل نخواهد بود.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، کمیته بین المللی پارالمپیک در خبری، محرومیت مالزی از میزبانی مسابقات جهانی شنا را در سال 2019 به دلیل مواضع ضد صهیونیستی مقامات این کشور اعلام کرد.

مالزی به خلاف کشورهای عربی سازشگر با رژیم صهیونیستی اعلام کرد که میزبانی از اسرائیل تحت عنوان فعالیت‌های ورزشی جنایت است که این سخن با واکنش رییس کمیته پارالمپیک مواجه شده و تاکید کرد که «باید ورزش را از سیاست زدگی جدا ساخت چه آنکه امتزاج فضای سیاست و ورزش فکری ناپسند است.»

حقوق بی‌بشر یا منافق بودن حامیان صهیونیسم
با صرف نظر از داوری پیرامون آنکه ساحت ورزش به راستی جدای از سیاست است یا خیر و با چشم پوشی از بسط این نظر که ورزش در قرن بیست و یک به یک ابزار سیاسی برای قدرت نمایی مبدّل شده است، بجاست که بپرسیم چرا مالزی همسو با برخی کشورهای عربی بهانه تراشی نکرده یا با پرداخت مبلغی به رسانه‌ها حضور ورزشکاران اسرائیلی در خاک خود را توجیه کند؟

شاید پاسخ به این سوالات را بتوان در بیانیه صادره از دفتر نخست وزیر مالزی یافت. در این بیانیه آمده است: «ما حق منع ورود ورزشکاران رژیم صهیونیستی را برای خود محفوظ می‌دانیم. زمانی که جهانیان ما را برای این تصمیم محکوم می‌کنند پس حق داریم که فریاد بزنیم، حامیان صهیونیسم منافق بوده و سخن از حقوق بشر و دولت قانون سخنی بی اساس است.»

در بخش دیگری از این بیانیه خاطر نشان شده است: «اسرائیل دولتی جنایتکار و لایق محکومیت است. اگر مالزی ورود ورزشکاران صهیونیستی به خاک کشورش را منع کرده، آمریکا ورود شهروندان 5 کشور اسلامی به خاکش را ممنوع کرده و به دنبال کشیدن دیوار در مرز با آمریکای جنوبی است.»

دفتر نخست وزیری مالزی با محکومیت حمایت بی‌شرمانه حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «مالزی دشمن آیین یهود نیست همانگونه که امت اسلامی ـ عربی با آیین یهود دشمن نیستند ما این حق را داریم که رفتارهای وحشیانه، غیر انسانی و سرکوبگرانه هر فرد یا گروهی در هر نقطه‌ای از جهان را محکوم کنیم.»

حمایت حکام عربی از اسرائیل، خیانت به امت اسلامی
شجاعت مسؤولان و مقامات مالزی در به رسمیت نشناختن ورزشکاران رژیم صهیونیستی را باید با رویکرد برخی حکام کشورهای عربی مقایسه کرد تا به عمق خیانت حاکمان عربستان، بحرین، امارات، مصر و عمان پی برد. حاکمان این کشورها در حادثه حمله به دفتر مجله شارلی ابدو در 2015م، در راستای حمایت از حقوق بشر! به ملت فرانسه تسلیت و با اشک ریختن بر قربانیان این حادثه، خود را افرادی متمدّن جلوه دادند اما در برابر جنایات شبانه روزی رژیم صهیونیستی در خاک غزه، روزه سکوت گرفته‌اند.

وقاحت مزدوران عربی وابسته به استکبار تا جایی است که هزاران کودک بیگناه در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به کام مرگ کشانده می‌شوند اما دریغ از آنکه یک حاکم عربی جنایات اسرائیل را محکوم کند اما برای کسب لبخند رضایت غربیان، برای قربانیان حوادث تروریستی غرب، اشک تمساح ریخته و عزای عمومی اعلام می‌کنند.

به خاطر داریم، آنگاه که از عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات پیرامون حمله اسرائیلی‌ها به مواضع سوریه و کشتار غیر نظامیان سوال شد، وی در پاسخ با حالت شرمزدگی و با صدایی برخاسته از هراس گفت «هر دولتی حق دارد که از خود دفاع کند» تا با ثبت این اظهار نظر در حافظه تاریخی امت اسلامی، ملت مسلمان بدانند که چنین خائنانی امروز سکّان هدایت کشورهای عربی را در دست گرفته‌اند.

 عادل الجبیر وزیر خارجه سابق عربستان سعودی نیز در موضعی مشابه با وزیر خارجه امارات در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل تنها به سکوت بسنده کرد تا رضایت آل سعود از برقراری روابط با اسرائیل را اینگونه اعلام کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بارها در محافل مختلف به صورت آشکار از ارتباط با حاکمان عربی پرده برداشته و تاکید کرده است که باید گذشته را فراموش کرد و از آینده نهراسید تا اظهار نظر وی لکه ننگی بر دامن حاکمان خائن عربی باشد.

فراخوان به عادی سازی روابط
امروز سرودهای اسرائیلی درپایتخت عربی به گوش می‌رسد همانگونه که پرچم‌های اسرائیلی آغشته به خون امت اسلامی، در سرزمین‌های عربی نصب می‌شود. وزیر فرهنگ اسرائیل از مساجد بازدید می‌کند بدون آنکه اعتراضی از علمای وهابی به گوش برسد. حکام عربی دوشادوش اسرائیل در محافل بین المللی راه رفته و تلویحا و صراحتا عادی سازی روابط را ترویج کرده و اسرائیل جنایتکار را به رسمیت می‌شناسند.

امروز حاکمان عربی بدون هراس و نگرانی، به برقراری روابط با اسرائیل روی آورده‌اند. آنان برای جلب رضایت استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی، چوب حراج به اعتقادات خود زده‌اند. حاکمان عربی با حمایت تجارتی، تسلیحاتی و سیاسی از رژیم صهیونیستی، ارزش‌ها و اعتقادات دینی خود را به دست فراموشی سپردند.

عالم نماهای وهابی و مفتیان تندروی سلفی به بهانه تسامح و برادری انسانی، به تئوریزه کردن استراتژی عادی سازی روابط با اسرائیل مبادرت ورزیده و با تجاهل و تغافل، به نام اسلام، تمامی خطوط قرمز شریعت مقدس اسلامی را پشت سر می‌گذارند.

حاکمان عربی، اسرائیل را به عنوان برادر و دوست خود برگزیده و در راه برقراری روابط با رژیم صهیونیستی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند. دیگر اسرائیل را یک کشور غاصب، کودک کش، تروریسم پرور و دشمن امت اسلامی به شمار نمی‌آورند بلکه گروه‌های مقاومت مانند حماس را در زمره جریان‌های افراط‌گرا قرار می‌دهند.

با توجه به وضعیت کنونی جهان اسلام، وظیفه علما، نخبگان دینی و شخصیت‌های سیاسی، فعالان حقوقی آشکار ساختن فضاحت‌ها و خیانت‌ها و دروغ‌های حاکمان عربی و خائنان به آرمان‌های فلسطین است و باید معتقد باشند که پیروزی نهایی از آن امت اسلامی است «أ لیس الصبح بقریب»/981/ب912/ر

 

محمد رایجی
ارسال نظرات